Washington DC - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van benendiana Boon Huijgen - WaarBenJij.nu Washington DC - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van benendiana Boon Huijgen - WaarBenJij.nu

Washington DC

Door: benendiana

Blijf op de hoogte en volg benendiana

11 Mei 2016 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Vanuit Gettysburg naar washington DC gereden, helaas besloot het weer ons te volgen, dus voorlopig zijn we niet van het onstabiele weer af. Mooie camping, maar wel langs de snelweg hmmm. 'S avonds vreselijke klappen vw onweer, dus maar film gekeken op Netflix (dankjewel Joey). Camping staat dichtbij de stad en op de camping stopt zelfs een bus die naar de metro gaat, laatste stukje met de metro helemaal goed. Maar wat een zeikweer die dag heel ff droog, soms miezerig maar voornamelijk klaterde de regen op onze koppen. We zijn lang in het smithsonian museum of american history geweest, goed voor de cultuur, selfie bij het witte huis natuurlijk, het Lincolnmonument opgeklauterd en het washington monument bezocht (needle). Dan op naar de golden triangle, daar waar de winkels zijn, alleen maar maatpakken en een hoog Louis Vuton gehalte dus de creditcard werd van mij weggehaald.en veel kruidvat winkels maar dat vond ik niet nodig. Dan maar op naar chinatown, 1 straat van ongeveer 200 meter met alleen maar bars en restaurants onze redding. Natuurlijk een chinees biertje genomen (of 3) dat dan weer wel. Daarna uit eten, de waiter sprak 4 woorden engels of deed alsof want " maak maar wat lekkers " begreep hij niet, hij mompelde iets over beef and noodles maar het kwam goed heerlijk gegeten. Alleen onze fooi vond hij te weinig, onderaan de bon staan eenpaar suggesties 15, 20, 25 procent en had bij ons wel meer verwacht, hij kwam terug naar onze tafel en wees naar het bedrag watnhij wel verdient had...ik lachend de deur uit met mopperende Ben in mijn kielzog. Op naar de metro en weer naar de camping. Morgen gaan we richting myrtle beach met tussenstop