Gettysburg PA - Reisverslag uit Gettysburg, Verenigde Staten van benendiana Boon Huijgen - WaarBenJij.nu Gettysburg PA - Reisverslag uit Gettysburg, Verenigde Staten van benendiana Boon Huijgen - WaarBenJij.nu

Gettysburg PA

Door: Diana

Blijf op de hoogte en volg benendiana

11 Mei 2016 | Verenigde Staten, Gettysburg

Dinsdag 10 mei naar Gettysburg gereden, daar werd in juli 1863 in 3 dagen een belangrijke slag gewonnen, in the civil war, door het noorden...we reden via lancaster, bekend omdat daar de Amish wonen..ze leven zonder moderne elektrische machines en auto's...ze rijden in zwarte koetsjes rond, maar natuurlijk niet gezien....wel een boer in de verte gezien die met een paard en een stuk gereedschap erachter om het gras te schudden...waslijnen met enorm veel ouderwetse kleding eraan (het was tenslotte maandag) er zijn vaak grote gezinnen bij de amish...in de loop van de middag zijn we op een camping gekomen in het oude battlefield...'s nachts gebeuren daar vreemde dingen werd ons door een medewerker verteld....temperatuurverschillen etc..daarna door het stadje gelopen...je kan de civil war niet missen veel huizen staan er nog en zijn monumenten. De volgende dag zijn we naar het visitors centre gegaan....film bekeken en cyclorama, een ruimte met schilderij rondom. Veldslag werd naverteld...bij elkaar ongeveer 6000 doden en nog meer gewonden...het gebeurde om gettysburg met zn burgers heen.....en daarna nog de stank van de
lichamen...
Daarna, in de miezerige regen, een route by car door het slagveld gereden: velden vol gedenktekens en kanonnen (van brons: in nederland zouden ze binnen een nacht verdwenen zijn)
Amerikanen doen er 2- en een half uur over.
Wij waren in een uurtje klaar.
( moeten we er hier uit? Mwah)
op naar Washington DC

• 11 Mei 2016 - 10:19

Marja:

Hoi Ben en Diana

Veel mooie dingen uit de geschiedenis van Amerika zeg.
    Prachtige route zo te lezen.
    Zie jullie volgende verslag met veel nieuwsgierigheid tegemoet

• 11 Mei 2016 - 13:28

Anja:

Hoi,

Stelletje cultuurbarbaren! Maar Ben geniet zo te zien met volle teugen. Nog vel plezier!

• 11 Mei 2016 - 19:09

Marielle :

Leuk om je verslagen te lezen! Genietse!

• 14 Mei 2016 - 20:32

Roelien:

Wat een leuke reisverslagen van jullie, ik volg je op de voet, veel plezier