New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van benendiana Boon Huijgen - WaarBenJij.nu New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van benendiana Boon Huijgen - WaarBenJij.nu

New York

Door: Diana

Blijf op de hoogte en volg benendiana

06 Mei 2016 | Verenigde Staten, New York

Gearriveerd in new york, eerst zeer handig met de metro naar een pendelbus/shuttlebus plek gereden. die was dus niet voor ons bestemd, maar alleen voor de reizigers die in grote hotels zaten, het waren nl hun eigen bussen. We moesten weer terug naar het vliegveld om daar een shuttletaxi/bus te regelen, jaja alle begin is moeilijk.Nadat dit akkefietje was overwonnen hadden we een taxibus geregeld die meerdere personen naar Manhattan vervoerde. Het leuke was wel dat we door half manhattan heen reden en al een soort van rondreis kregen en wij natuurlijk als laatste weggebracht werden. We zaten in hotel The Jane in Greenwich Village, uitzicht op de Hudson River. Het Hotel: we werden zeer vriendelijk ontvangen, vrolijke medewerkers en ze hielpen ons met de koffers naar onze kamer brengen. nouja kamer...de deur kon open en er stond een stapelbed in, verder konden we er staan en de koffers moesten ook rechtop blijven staan, dus eigenlijk een soort van kast, haha. Op de gang douches en toiletten, daar wist ik wel van, ook van het stapelbed maar zoooo'n kleine kamer was toch wel weer een verrassing. Meer in New York heb je trouwens niet nodig, in the city that never sleeps. het was iig ook betaalbaar en voor een paar nachten heb je daar alleen maar een bed nodig. 'smiddags en 'savonds hebben we door de buurt heengelopen, een leuke wijk om te zitten, dicht bij meatpacking district en the highline ( oude spoorweg tot wandelgebied gemaakt dwars over ny vlak langs de huizen). Meatpacking district, oude vervallen pakhuizen nu verbouwd tot trendy eetgelegenheden en winkeldistrict. 'savonds wat gegeten bij Hector's Diner, een eettentje midden tussen het trendy gedeelte, waar allerlei werklui die aan de straat en gebouwen werkten kwamen eten, daar werd voor het eerst vermeld dat de rekening zonder fooi berekend was ;) nice to know...dus daar de boel verkend te hebben weer richting The Jane, inmiddels wel bekaf, we zijn er met een grote omweg weer gekomen (bleek later) De volgende dag eerst maar bij hector ontbeten..en de metro opgezocht. ik had geen regenjas meegenomen en Ben wel, maar gelukkig zat er in de tas van Ben nog een nieuwe soort dunne poncho van de Quest, je weetwel materiaal vuilniszak. eerst richting zuiden Financial district, we stapten uit bij voormalig twin towers, nu memorial...indrukwekkend grote vijvers met soort waterval en alle namen van de slachtoffers op de randen.. er was daar ook nog een museum die je kon bezoeken van 9/11 maar daar niet heengegaan, als we iets weten van NY is het dat wel, we hebben veel gevolgd van allerlei documentaires op TV in nederland. Inmiddels was het niet alleen regenen maar ook een harde wind, dus die plastic zak voldeed niet meer, op naar de winkel en het eerste souvenir ingekocht, een paarse regenjas.Dan richting Wallstreet gelopen, het witte gebouw bekeken en gefotografeerd, daarna het alleroudste gedeelte van Manhattan, straten hadden eerst nog een naam, huizen met hier en daar trapgevels en smalle straatjes..we voelden ons daar wel een beetje in amsterdam. ondertussen konden we allerlei kaartjes kopen voor een boattrip naar the statue of liberty, of om op hoge gebouwen te staan om newyork te overzien, nah dat deden we niet, slecht weer dikke mist, zonde van tijd en geld. wel geprobeerd om het vrijheidsbeeld te fotograferen, en als je het een beetje wil zien kan je het er wel uithalen. De metro is een geweldige manier van reizen, erg duidelijk en geen files, nu richting Timesquare en broadway, wij dachten altijd aan een groot plein maar het zijn 2 wegen die bij elkaar komen, wel weer enorm indrukwekkend met al die verlichte billboards enorm groot, de rij mensen die Madison square garden in willen voor een optreden bekeken en broadway natuurlijk.. ik kan zeggen ongemerkt lopen we kilometers op zo'n dag. Centerpark staat ook nog op t lijstje dus de metro weer in. vlakbij centralpark uitgestap, daar waar vele in metro's bij elkaar kwamen dus een groot metrostation, ongelooflijk hoeveel mensen er ook ondergronds haastig rondlopen, En dan zodra je Centralpark binnenstapt, de rust en stilte, je kan een koetsje huren, fietsen etc... en je ziet de grote dure huizen langs de rand met zicht op het park. we hebben inmiddels het gevoel alsof we al dagen in new york zitten, zoveel al gezien. we zijn via een andere uitgang centralpark uitgekomen, nog steeds in de regen rongelopen, 5th avenue en de empire state building gezien,waar we ook kaartjes voor mochten kopen om bovenop in de mist te gaan kijken ondertussen ergens wat gedronken en teruggegaan naar Greenwich village om uit eten te gaan in de meatpackig district. Dat is zo trendy, je mag wachten ergens boven aan een bar op een tafel, je naam wordt niet opgeschreven en aan de bar wordt ook nergens naar gevraagd, het leek een ongeorganiseerd zootje. het was enorm druk en een gejoel, er werd overal wel een verjaardag gevierd. en als we naar buiten keken zagen we Hector's Diner het kleine eetcafe tussen al die hippe restaurants, ontsnappen was nog mogelijk. door Hector werden we al als vrienden binnengehaald en kregen snel een goeie maaltijd met een pul bier voorgeschoteld en ohja, de rekening was included tip ;). hehe en ondertussen ook al bedtijd, op naar onze slaapkast. De volgende dag een taxi geregeld via het hotel, 12.00 uur zou deze komen, dus nog afscheidsontbijtje bij Hector en langs de Hudsonriver gelopen, het weer was iets beter dus er konden wat fotoos van de skyline genomen worden, lekker geslenterd tot de taxi kwam Bye New York..

• 06 Mei 2016 - 22:29

Ron:

Goed begin!

• 07 Mei 2016 - 12:19

Anja:

Hoi daar,

Lekker om ff wat te horen !! Veel plezier!

• 07 Mei 2016 - 16:26

Peter En Angelique:

Ben & Diana,

Wat fijn dat jullie goed zijn aangekomen en New York verkent hebben. Op weg naar nog vele mooie plaatsen.
    We horen snel weer wat van jullie.

• 07 Mei 2016 - 20:27

Marja:

Ziet er goed uit op naar de volgende locaties veel plezier

Tags: Ja