Charleston - Reisverslag uit Charleston, Verenigde Staten van benendiana Boon Huijgen - WaarBenJij.nu Charleston - Reisverslag uit Charleston, Verenigde Staten van benendiana Boon Huijgen - WaarBenJij.nu

Charleston

Door: benendiana

Blijf op de hoogte en volg benendiana

18 Mei 2016 | Verenigde Staten, Charleston

Zo, de 2e keer dit verhaal schrijven. Hoe meer je naar het zuiden gaat hoe slechter de wifi wordt. Zo blijf je bezig zal maar zeggen. Van myrtle beach naar charleston was een rustige en korte reis zo'n 2,5 uur rijden. Tomtom hadden we meegenomen en de VS er in gedownload dat werkt super. Maar een kaart op schoot is altijd prettig, je ziet hoe je opschiet ( of juist niet.). En je kan een beetje bekijken als je een reis in 2 dagen wil doen welke plaatsen ongeveer op de helft zitten. Leve de Tripple A in Amerika, als je daarheen gaat (de anwb van de vs) en je laat je lidmaatschap van de anwb zien krijg je allerlei kaarten, tourboeken en campinggidsen gratis. En daar houden wij hollanders wel van. Boodschappen doen was weer effe nodig extra bier voor 1e pinksterdag halen en wat spullen voor uitgebreid ontbijt volgende dag. Achteraf gelukkig maar, we kwamen op een wat afgelegen camping ver van de weg af in een recreatiegebied. Een free shuttle naar charleston was alleen sochtends om 9 uur en er stopte ook geen bus. Dus verder rustig middagje met bier en savonds het ontbijt voor de volgende dag. Volgende ochtend alleen een bakkie koffie, shuttlebus in en lekker een uitgebreid ontbijt in de stad. Prachtige plaats Charleston, mooie victoriaanse huizen, brede straten met live oaktree, maar ook oude vervallen woningen, maar allemaal met een trap en een veranda. Sommige zijstraten waren ook heel nauw maar in het deel van de stad waar wij liepen steeds indrukwekkend. In 2 huizen een rondleiding gehad. Een vroeger eigenaar verdiende zn geld met slavenhandel en in het andere huis hadden ze vroeger slaven die werkten in hun tuin en huishouden. Na die verhalen zit je hoofd altijd even vol, dus dan maar ff een biertje op een terras, de info doorspoelen. Bij de subway broodjes samengesteld voor dinner en een uur of 4 werden we weer door de shuttle naar de camper gebracht....2e pinksterdag dus op de camping weer bierelieren, pinda s eten en subway broodjes.
De dag er na, dinsdag 18 mei, zijn we naar mount pleasant gereden. Daar ligt de BOONE HALL PLANTATION, in deze streek de nog enige plantage uit die tijd die ook noog werkzaam is. Weliswaar zonder slaven. De originele slavenhuisjes staan er nog, allemaal iets anders ingericht, rondleiding met een trolleybus over de plantage gehad. Vroegere cotton nu groente en fruit. Een rondleiding door het huis gehad. Het huis is bekend doordat de opnames van de serie north & south daar zijn gemaakt. Er was nog een storyteller op de plantage. Dat viel een beetje tegen we hadden er allebei iets anders van verwacht, maar ze kon wel weer mooi zingen. Het begon al een beetje te spetteren voor dat we weggingen, maar onderweg naar savannah heeft het ongeveer 2,5 uur gespoeld van de regen. Gereden op de lichten van de voorganger en dat met zo'n bak. Witte knokkels om het stuur en het zweet op je rug, veilig aangekomen op de camping

• 20 Mei 2016 - 02:41

Benendiana Boon Huijgen:

Ja, voor de 2e x geschreven maar nu bij niemand aangekomen? Had dit gecheckt..maar misschien na deze reactie wel

• 21 Mei 2016 - 15:44

Marijke:

Hi!

Nee, wij (Ko en wij) krijgen niets binnen sinds 13 mei.
    Geeft niet, via een ouder bericht kom hè toch op jullie sitetje en kun je gewoon de recente verslagen lezen.

Veel plezier verder!!