New Orleans, Louisiana - Reisverslag uit New Orleans, Verenigde Staten van benendiana Boon Huijgen - WaarBenJij.nu New Orleans, Louisiana - Reisverslag uit New Orleans, Verenigde Staten van benendiana Boon Huijgen - WaarBenJij.nu

New Orleans, Louisiana

Door: benendiana

Blijf op de hoogte en volg benendiana

22 Mei 2016 | Verenigde Staten, New Orleans

Vandaag op weg ri New Orleans, het kan in 1 dag vanuit Savannah, maar dan is het ook de hele dag rijden. We kunnen het nu ook iets rustiger aan doen omdat we besloten hebben om Nashville en Memphis niet te bezoeken. Qua afstand toch te ver weg en als we wel heengaan kunnen we niets bekijken en alleen er doorheen rijden. Jammer maar we willen allebei dan toch liever naar New Orleans. We hebben nu dus een tussenstop, we dachten zelf het zal wel een camping in de middle of nowhere zijn, dus alvast magnetronmaaltijd aangeschaft maar allerlei eettentjes vlak buiten de camping dus magnetronmaaltijd in de koelkast gelaten....camping was vlak buiten Montgomery, Alabama.
volgende dag naar New Orleans, De rit er naar toe is ook erg mooi, beetje moerasachtig gebied en het land ligt net als in Nederland laag dus ook weer herkenbaar , over de Mississipi heen gereden, in de stad zelf is er 1 camping maar die is schreeuwend duur dus nu zitten we buiten het centrum. Campingbaas zorgt voor shuttle paar x per dag naar het centrum, maar de bus stopt er ook dus van alle gemakken voorzien. Lekkere camping met zwembad, tis hier al aardig warm, wel weer bij een rangeerterrein van treinen. Ik stop nu met het verslag omdat we gaan eten, ik durf niets meer met de mailinglist te doen dus ws krijgen jullie verslag dubbel. Zoals al gezeg uit eten, mmmmh eettentjes vlak in de buurt dicht en de buurt nodigde niet uit tot een langere wandeling dus daar kwam onze magnetronmaaltijd toch weer van pas :).
Een stel op de camping nam ons een soort van onder hun hoede (stralen we denk ik toch uit) en aan het zwembad vertelden ze alle do's en don'ts in
New Orleans. Ze waren daar vandaag ook (weliswaar voor het eerst ) geweest. In ieder geval was er 1 ding informatief, er bleek dit weekend een Bayou Boogaloo festival te zijn in het City Park met allerlei lokale bandjes . 'S avonds kregen we een buurcamper naast ons en die mevr. stopte ons allerlei etenswaren toe, avocado om in de salade te mengen maar de salade hadden we net weer niet.
De volgende dag optijd naar de auto van de campingbaas en jawel het zwembadstel reed ook mee, Dus onderweg nog een paar tips en op de afzetplek kregen we nog even te horen dat we deze plek goed moesten opnemen omdat we hier ook opgehaald gingen worden. En dat we nu "on our own" waren, want zij gingen de andere kant op, het leek zelfs nog of ze ons bezorgd nakeek. Ondertussen had ik de campingbaas laten weten dat hij ons niet op hoefde te halen.
French quarter, daar werden we naartoe gebracht. omdat het nog vroeg was, half 11, eerst maar koffie en ontbijt. de stad komt ook altijd langzaam op gang en we vonden op aanwijzingen een leuke breakfasttent tegenover de french market, daar was in ieder geval al reuring. het is daar vooral heel gebruikelijk om een bloody mary bij het ontbijt te drinken, wat veel mensen deden en ook het bier vloeide al rijkelijk. ik moest er nog effe niet aan denken. Eerst de markt over souveniertjes kopen daarna begon ook de stad te leven... straten werden gedeeltelijk afgezet voor muziek op straat en in echt elke straat stonden muzikanten en uit bijna elke kroeg kwam livemuziek...in deze stad voel je de muziek....overal woningen en bovenwoningen met balkonnetjes met veel planten, of kralen kettingen die daar hangen van de mardi grass...in een jazz cafe met zanger een biertje gedronken, een alligatorknuffel gekocht voor een klein nieuw familielid "Jax" (toepasselijke naam).. door de straten lopen van french quarter is al een feest, het ademt muziek en je kijkt je ogen uit. Bourbonstreet ingegaan en daar ook weer een biertje gedronken...je gaat een kroeg in...loopt door en eindigt achter op een plein waar ook weer een feest gaande is...Later in de middag met taxi naar het park gegaan bayou boogaloo festival....3 podiums met muzikanten, erg warm, veel zon geen schaduw....genoten van de optredens en de bezoekers in allerlei soorten en MATEN. maar op gegeven moment toch een beetje schaduw opgezocht tegen de koeling van de drankvoorraad aan....daar ook een happie gegeten er stonden overal foodkarren en om een uur of 8 een taxi opgezocht... Nog effe naar french quarter? mwahhh....we konden geen dorst meer hebben en eigenlijk waren we het wel zat zo'n warme lange dag....door een aardige taxichauffeur zijn we naar de camping gebracht....mooie stad :).

• 25 Mei 2016 - 14:10

Lonie Moller-Heijnen:

Hi Diana en Ben,
    Wat leuk om jullie verslag te lezen en wat een mooie toch maken jullie.
    Geniet nu lekker van het strand en "tot hoors"
    Liefs, Lonie

• 25 Mei 2016 - 15:07

Susan Boogaard:

Wij lezen met veel plezier je beeldende verhalen wij zouden zo achter jullie aan willen rijden.
    Maar daar zullen jullie vast niet aan moeten denken.

Tot het volgende verslag.